Pierwsze połączenie kolejowe Reichenbach / Dzierżoniów uzyskał 24 listopada 1855. Było to 1-torowa 25 km linia do Schweidniz / Świdnicy, wzbogacona o dodatkowy, drugi tor w 1908. Niespełna 3 lata później, 1 listopada 1858 uruchomiono 2-torową 21 km linię do Frankenstein / Ząbkowic Śląskich. Obydwa odcinki pozbawiono drugiego toru latem 1945, niedługo po wkroczeniu wojsk radzieckich. Trzecią linią był krótki 1-torowy 5,9 km odcinek do Langenbielau / Bielawy, otwarty 25 maja 1891. Po 86 latach eksploatacji, w maju 1977 wstrzymano na nim ruch pasażerski (w 2001 zawieszono przewozy towarowe, a od 2006 odcinek ten jest już nieprzejezdny). Czwartą i ostatnią linią był alternatywny, wyraźnie dłuższy od poprzedniego, 1-torowy 10,8 km odcinek do Bielawy zachodniej uruchomiony 1 października 1900. Odcinek ten później został przedłużony do Ząbkowic przez Silberberg - Srebrną Górę wzdłuż masywu Gór Sowich. Trasą to jeszcze w latach 60 jeździły pociągi pasażerskie. Po 76 latach użytkowania został zamknięty w styczniu 1977, a następnie całkowicie rozebrany (1978).
Historia eksploatacji |
|||
data |
typ |
stan |
uwagi |
1900-01-01 |
stacja (ST) |
Ruch pasażerski i towarowy |
|
1943 |
stacja (ST) |
Nieczynny/a |
|
1945 |
stacja (ST) |
Ruch pasażerski i towarowy |
|
1977 |
stacja (ST) |
Nieczynny/a |
|
1978 |
stacja (ST) |
Zlikwidowany/a |
Niedaleko małej stacji usytuowana była jest gazownia, do której prowadziły tory od strony byłej małej parowozowni. Stacja ta działała chyba do 1977 roku.
Na początku lipca 2006 PKP Nieruchomości dokonały całkowitej likwidacji torów stacyjnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz